lördag 13 september 2008

Boktips!

FettoPretto i Schtaaan:
Har precis plöjt en bra bok - pageturner, som jag härmed vill rekommendera "Ideologin, pengarna och kostråden" av Per Wikholm och Lars-Erik Litsfeldt, han som skrev "Fettskrämd".
Jag tänker inte recensera boken. Jag vill bara att du läser den. Det är skrämmande hur forskare som man tror är "independent" går i näringslivets ledband. Det är djupt tragiskt att vi har gått på den största matmyten att vi i 30 år har blivit förda bakom ljuset.
Jag är väl naiv då som har trott på det som har blivit presenterat för mig. När det gäller den här frågan kan de inte lura mig mer. DET känns befriande i sig.
Återkommer med två indiska recept.

1 kommentar:

MiaP sa...

Per-Erik Wikholm håller föredrag - Ät fett och bli mätt
30 september kl 19:00
Fornbackaskolans matsal i Södertälje.