tisdag 16 september 2008

Fler fetthajjar!

FettoPretto i Schtaaan säger: Fler och fler i min omgivning verkar Fetthajja. Jag vet inte om det är för att jag är en lobbyist eller om det är småpengar som rasslar ned i maskinen.
Jag kan då säga att när jag snubblar på de gamla vanliga mossiga matknepen, blir jag något provocerad. Behåller dock mitt lugn. Överhuvudtaget har jag ingen brådska.
Läste någonstans att man med den här kosten blir extra varm. Det är ju inget jag egentligen behöver. Trots att jag hatar kyla och när det är golvkallt i lägenheter i allmänhet, klarar jag svalka väldigt bra. Och värme mindre kan man säga.
Sen är det ju så - jag är inte ensam om att ha taskig syn - men det är lite pilligt med mina ögon som har noll flexibilitet på nära håll. Att pilla med småjox är nervkrävande. Med andra ord: obducent i CSI är inte min bag!

Inga kommentarer: