måndag 8 september 2008

Poletten har trillat ned

FettoP i Schtaaan säger:
SSS (Sten Sture alltså) bok är utläst. Gav den till syrran efter lite upplysning. Kan inte låta bli fast SSS har sagt att man ska. Det lägger sig ska ni se - ivern att berätta.
Nu har jag gått lös på bok nr två.
Och nu känner jag mig lite arg.
Eller som man säger lite fint: basicaly we've been fucked. All this time.
Skriver i dåtid för nu finns det mer lättillänglig litteratur att tillgå, vilket gör att folk börjar få upp ögonen.
Sicken konspiration! Ett filmmanus minsann. Med oss som försökskaniner.
Alltså - "man" har hört lite här och lite där. Visst, socker en skitprodukt men jag i alla fall har aldrig hajjat vad sockret gör (stoppar förbränningen), förrutom hål i tänderna och viktökning. Jag har bara trott - inte ensam - att det innehåller energi tomma på näring.
Men alla andra kolhydrater då? Väl i kroppens system blir det ju till socker.
No clue...
Men redan 1988 när jag var på hälsohem och åt nyttigt i en månad, tränade typ tre pass varje dag och gick ned endast fyra kilo, anade jag att nåt var fel men kunde inte sätta fingret på det. En helg under perioden åkte jag till Stockholm för redan inplanerad TOTO-konsert (those were the days). När jag kom tillbaka till hälsohemmet, tittade doktorn misstänksamt på mig och trodde mig inte när jag sa att jag minsann hade ätit supernyttigt. Vilket jag hade. Gissa efter vilken modell? Den kolhydratrika och fettsnåla!
Jag sa/trodde redan då att jag hade dålig ämnesomsättning. Lite diffust så där. Det man sa att muskler är en fettförbrännare (sant) men gav inga svar på om matens funktion. Att kolhydrater stoppar fettförbränningen.
Nä. Fettsnålt och kolhydratrikt. Frukt och grönt.
Lalala.
NU har poletten trillat ned.
Bättre sent än aldrig kan man kanske säga.

Inga kommentarer: